SIEMENS: 100 rychlovlaků pro Čínu

firma: Siemens
24 Března 2009
Doprava
Siemens, společně se svými čínskými partnery, podepsal 20. března 2009 smlouvu na dodávku dalších 100 vysokorychlostních vlaků

24.března 2009 - (PREKON) - Společnost Siemens, společně se svými čínskými partnery, podepsala 20. března 2009 s Čínskými železnicemi smlouvu na dodávku dalších 100 vysokorychlostních vlaků v hodnotě 20,25 miliard korun (750 milionů eur). Nové vlaky spojí rychlostí 350 km/h čínská města Peking a Šanghai, výkon jedné vlakové jednotky (18,4 MW) odpovídá 250 Fábiím. Ve vlaku bude místo až pro 1060 cestujících. Díky délce 400 metrů se bude jednat o nejdelší vysokorychlostní jednotku na světě. Nová síť vysokorychlostních tratí v Číně naroste až do délky 16 000 km.

Nové vlakové jednotky budou vycházet z modelové řady vlaků CRH 3, která je postavena na koncepci vysokorychlostních vlaků společnosti Siemens Velaro. Šestnáctivozový vlak nabídne místo pro cca. 1060 cestujících. Vlak s celkovou délkou 400 metrů se tak stane nejdelší vysokorychlostní vlakovou jednotkou na světě, bude dosahovat rychlosti 350 km/h, výkon vlaku 18,4 MW (což představuje výkon 25 000 koňských sil). Napájení bude realizováno ze sítě 25 kV. Nový vlak zkrátí cestu na 1 318 kilometrů dlouhé trati mezi Pekingem a Šanghají na pouhé 4 hodiny.

Jedná se již o druhý kontrakt od Čínského ministerstva železnic pro Siemens a jeho čínské partnery. První objednávka zněla na 60 rychlovlaků typu CRH 3 nasazených do provozu mezi městy Peking a přístavem Tianjin již v době olympijských her v Číně v loňském roce. Čína plánuje v příštích letech nákup přibližně 1000 vysokorychlostních vlaků, většina z nich by měla jezdit rychlostí přes 300 km/h.

Současná dodávka pokryje provoz na nové vysokorychlostní trati mezi Pekingem a Šanghají, následovat budou trasy Wuhan – Guangzhou a Wuhan – Shijazhuang. Čína chce do roku 2020 rozšířit délku sítě vysokorychlostních železnic až na 16 000 kilometrů.

Čínskými partnery společnosti Siemens jsou formy Tangshan Railway Vehicles Co. Ltd. (TC), Changchun Railway Vehicles Co. Ltd. (CRC) a výzkumná instituce Chinese Academy of Railways (CARS). Se všemi třemi partnery podepsal Siemens dlouhodobé kontrakty. Ty také stanoví, že 70 vysokorychlostních vlaků CRH3 nové generace se vyrobí v čínském městě Tangshan a 30 u společnosti CRC ve městě Changchun.

Díky extrémně nízké spotřebě paliva (0,33 literů na sedadlo na 100 km) patří platforma Velaro k jedněm k životnímu prostředí nejšetrnějším vysokorychlostním vlakům na světě.

Španělská verze Velara již najezdila více než deset milionů kilometrů. Od začátku svého provozu mezi Madridem a Barcelonou v únoru 2008 již získala 47 % zákazníků letecké dopravy na této trase. Ruská varianta, Velaro RUS, byla koncem roku 2008 předána zákazníkovi a do provozu mezi Petrohradem a Moskvou bude uvedena koncem roku 2009.

Veronika Němcová, Siemens, s.r.o.

clanky

POSLEDNÍ ZPRÁVY