Zájem o alternativní paliva stále roste

firma: AAA Auto
18 Srpna 2017
Auto
Ojeté vozy s alternativním pohonem volí zpravidla lidé, kteří už s méně tradičními pohony mají zkušenosti.

Praha, 16. srpna 2017 – (PREKON) – Mezi novými auty je i díky státní podpoře znatelný zvýšený zájem o plně elektrické a hybridní vozy nebo vozy na CNG. Na trhu ojetých vozidel jsou ale prodejní trendy odlišné. Zákazníci se alternativních pohonů stále trochu bojí.

Na trhu nových aut vykazují nejlepší prodejní výsledky auta jezdící na stlačený zemní plyn (CNG). Těch se jen za první pololetí letošního roku prodalo téměř 300. Hybridní a plně elektrické vozy zaujaly v rámci alternativních pohonů druhé místo s počtem 245 aut. Již dva roky po sobě tak v prodejích předběhly dříve nejoblíbenější auta na LPG.

I když trh s ojetinami zpravidla kopíruje prodejní statistiky nových vozů, je zde znatelné několikaleté zpoždění. „U ojetin jsou mezi motoristy stále nejoblíbenější auta na LPG. Řidiči si je oblíbili pro jejich nenáročnost a značné úspory na provozních nákladech. Jen za první pololetí se jich v našich autocentrech prodalo přes 400,“ říká provozní ředitel AAA AUTO Petr Vaněček. Oproti loňskému prvnímu pololetí je však v zájmu o LPG vozy patrný drobný propad .

Zvýšená poptávka byla naopak zaznamenána po ojetinách na CNG, tento segment tak pomalu začíná kopírovat trend nastavený u nových automobilů. Na trh se pomalu dostávají auta z firemních flotil i od soukromníků, kteří svá auta pravidelně obměňují. „Je zajímavé sledovat chování zákazníků, kteří si oblíbili auta na CNG. Je u nich velmi dobře vidět, že si na CNG zvykli, a když obměňují vozový park, ve většině případů sáhnou opět po voze na stlačený zemní plyn,“ doplňuje Vaněček.

Samotnou kapitolou jsou hybridy a elektromobily. Z alternativních paliv jsou v podstatě nejmladší a lidé k nim nacházejí cestu celkem pomalu. Oproti loňskému prvnímu pololetí sice dvojnásobně vrostly jejich prodeje, ale zájem potenciálních zákazníků je zatím spíše vlažný. „U hybridů zaznamenáváme každoročně lehký nárůst v prodejích, čisté elektromobily jsou v našich autocentrech ale stále spíše raritní záležitostí. Obecně platí, že u každé nové technologie chvíli trvá, než jí zákazníci začnou důvěřovat. Stejné je to i v tomto případě,“ uzavírá Petr Vaněček.

 

Skupina AAA AUTO působí na trhu již 25 let. Provozuje síť více než 40 poboček v České republice, na Slovensku, v Polsku a v Maďarsku. Za dobu své existence obsloužila přes 1,9 milionu zákazníků. Skupina prodá ročně téměř 70 000 vozů a je tak největším prodejcem ojetých aut ve střední a východní Evropě. Prodává také zánovní vozy pod obnovenou značkou Mototechna. Společnost se pravidelně umisťuje v žebříčcích CZECH TOP 100 a Českých 100 nejlepších. Pro rok 2017 se stala i držitelem prestižního ocenění Superbrands a umístila se na 2. místě v celoevropské soutěži European Business Awards 2016/2017. Skupinu AAA AUTO vlastní britsko-polský investiční fond Abris Capital Partners. Značky AAA AUTO a Mototechna jsou oficiálním partnerem české nejvyšší fotbalové soutěže.

 

clanky

POSLEDNÍ ZPRÁVY

Projekty