Společnost Huawei v roce 2017 posílila, její příjmy meziročně vzrostly o 15,7 %

firma: Huawei
09 Dubna 2018
Elektro
Rapidní nárůst příjmů hlásí mobilní divize Huawei.

Praha, 9. dubna 2018 – (PREKON)  – Společnost Huawei zveřejnila auditované finanční výsledky za rok 2017, které prokázaly, že značka i v loňském roce rostla. Celkové roční příjmy činily 92,5 miliardy USD, což znamená 15,7% zvýšení oproti roku 2016. Společnost dosáhla zisku 7,3 miliardy USD, v této oblasti tedy došlo k meziročnímu nárůstu o 28,1 %.

Mobilní divize Huawei Consumer Business Group, která zahrnuje značky Huawei i Honor, zaznamenala na trzích, kde působí, rychlý růst. Celkově v roce 2017 prodala 153 milionů smartphonů a její příjmy meziročně stouply o 31,9 % na 36,4 miliardy USD.

Prohloubení spolupráce mezi značkami Huawei a Honor

Strategie úzkého propojení značek Huawei a Honor v roce 2017 v pozitivním smyslu slova otřásla trhem a vytvořila komplexní portfolio produktů, které následují nejnovější technologické trendy. Zatímco Huawei se soustředí na inovativní funkce a komfortní uživatelskou zkušenost pro náročnější spotřebitele, produkty Honor špičkovými technologiemi ve stylovém balení oslovují především mladé zákazníky. Synergie značek přinesla v loňském roce řadu úspěchů:

  • Řady Huawei P a Mate, vlajkové produkty společnosti Huawei, získaly popularitu mezi uživateli po celém světě, a tak zvýšily globální vliv značky Huawei. Celosvětově se prodalo 20 milionů kusů modelů Huawei P10 a Huawei Mate 9.
  • Produkty z řady Huawei nova a duální smartphony Honor zaujaly spotřebitele propracovanou kombinací technologií a designu. Nejvíce nadchly mladé zákazníky, kteří při nákupu kladou důraz na estetickou stránku zařízení.
  • Rok 2017 byl přelomový pro produkty z řady G a Y i modely střední třídy ze stáje Honor. Kombinace výkonu a přijatelné ceny vedla k rychlému růstu značek Huawei a Honor.
  • Díky globálně rostoucímu povědomí došlo k výraznému nárůstu podílu značek Huawei a Honor na trhu, který tak překonal 10% hranici. Společnost Huawei tak upevnila svou pozici jednoho ze tří největších výrobců chytrých telefonů na světě. 
  • Globální povědomí o značkách Huawei a Honor oproti 81 % v roce 2016 vzrostlo
    na 86 % v roce 2017. Počet spotřebitelů z mimočínských trhů, kteří znají produkty Huawei nebo Honor, meziročně stoupl o 100 %.
  • Vlajkové produkty Huawei se staly bestsellery, což zvýšilo tržní podíl prémiových modelů s cenou převyšující 500 USD na vice než 10 %.

Vyspělé funkce zlepšují uživatelskou zkušenost

V oblasti inovací se Huawei soustředí na rozvoj funkcí využívajících umělou inteligenci, která zlepšuje výkon a usnadňuje ovládání smartphonů. Cílem společnosti je dodávat spotřebitelům zařízení, která jim skutečně porozumí. Přelomovou byla z tohoto hlediska řada Huawei Mate 10 představená v říjnu 2017, která nastartovala proces proměny smartphonů ve skutečně inteligentní telefony:

  • Operační systém EMUI 8.0 využívá umělou inteligenci ke zredukování chyb v systému Android, aby zařízení vždy pracovala svižně a spolehlivě.
  • Prostřednictvím AppGallery společnost Huawei vybudovala bezpečný a spolehlivý obchod s aplikacemi s čtyřvrstvým ochranným mechanismem, který uživatele chrání před potenciálními hrozbami. V roce 2017 AppGallery, která nabízí více než 600 placených aplikací napříč 18 kategoriemi, zaznamenala 61 miliard stažení.
  • Ve 3. čtvrtletí roku 2017 překročil počet uživatelů mobilních služeb Huawei 340 milionů, z nichž 30 milionů pocházelo z mimočínských trhů.
  • Značka Huawei se soustředí také na přímý prodej a servis. K prosinci 2017 měla společnost celosvětově přes 45 tisíc prodejních míst, což znamená 10% meziroční nárůst. Cílem společnosti Huawei je poskytovat spotřebitelům jednoduchý a pohodlný nákup špičkových technologií s důrazem na osobní zkušenost a kvalitu namísto kvantity. Totéž platí i pro servisní centra.
     

Budoucnost jako otevřený ekosystém

Smartphony aktuálně procházejí fází, kdy se z chytrých telefonů mění na telefony inteligentní. Přestávají být pouhým nástrojem a postupně získávají pozici přirozeného rozšíření lidského těla s benefity umělé inteligence. Díky strojovému učení a analýze dat zastanou inteligentní telefony v každodenním životě mnohem více funkcí. Podle příležitosti se promění v pozornou hospodyni, osobního trenéra, pečovatelku, řidiče, sekretářku nebo učitele, kteří vždy zohlední osobní zkušenosti uživatelů. Huawei Consumer Business Group trend inteligentních produktů přijala s konkrétní vizí:

  • V roce 2017 společnost Huawei představila výkonný čip Kirin 970 s jednotkou NPU (Neural Network Processing Unit) a umělou inteligencí, který je součástí řady Mate 10. Jeho úkolem je zajišťovat plynulý výpočetní výkon a vytvářet nové možnosti ve vztahu mezi člověkem a strojem.
  • Čipy Kirin jsou základem ekosystému HiAI. Ten integruje čipy, uživatelské prostředí EMUI a chytré cloudové služby do jedné výpočetní platformy s umělou inteligencí. Aby spotřebitelům vždy poskytla komfortní zkušenost, rozšířila společnost Huawei svou přítomnost také do počítačů, tabletů, nositelné elektroniky, chytré domácnosti a inteligentních vozidel.
  • Prodeje tabletů Huawei navzdory zpomaleným tržním podmínkám meziročně zaznamenaly 40% růst, čímž se společnost Huawei zařadila mezi trojici výrobců s největším podílem na světovém trhu. V roce 2017 také byla představena nová generace notebooků MateBook, zatímco řada MateBook X získala několik prestižních cen za svůj výkon i design.


Koncept chytré domácnosti bude klíčovou součástí inteligentního světa. Huawei Consumer Business Group proto počítá se třemi fázemi rozvoje chytrého domácího ekosystému HiLink.

  • První fáze se vyznačuje zvyšující se konektivitou, během níž dojde k propojení všech zařízení. Druhým stádiem je úplná konektivita, kdy dojde k propojení lidí, zařízení a služeb do uzavřené smyčky. Třetí fází je inteligentní konektivita, která přístrojům umožní nezávislé učení a efektivní řešení nejrůznějších komplexních situací.
     

Skrze chytrý domácí ekosystém HiLink společnost Huawei zahájila úzkou spolupráci s více než 80 značkami z 50 různých produktových kategorií. Z ekosystému na základě zapojení partnerů vzešlo přes 300 produktů.

Huawei Consumer Business Group věří, že konkurenceschopnost začíná a končí u spotřebitele S ohledem na tuto skutečnost plánuje i pro rok 2018 pokračovat v inovacích a rozvíjení klíčových technologií, ať už jde o umělou inteligenci, rozšířenou realitu nebo virtuální realitu.

Díky novým end-to-end možnostem, které optimalizují synergii mezi čipy, zařízeními a cloudem, bude společnost Huawei usilovat o to, aby spotřebitelům zajistila zcela nové nečekané zážitky a stála u proměny celého odvětví chytré elektroniky.

Špičkový Huawei P20 Pro novou vlajkovou lodí značky

Huawei rozhodně nezahálí ani na poli smartphonů. Na konci března společnost v Paříži slavnostně představila dlouho očekávané modely P20 Pro a P20, které s sebou přinášejí malou fotorevoluci a zcela nové a mimořádně komfortní fotografické zážitky.

Prémiový Huawei P20 Pro jako první smartphone na světě disponuje unikátním trojitým fotoaparátem Leica a stejně jako model P20 při focení využívá umělou inteligenci. Doplňuje je Huawei P20 lite, který cílí zejména na mladé uživatele smartphonů, kteří kladou důraz na vyrovnaný poměr kvality, výkonu a designu. 

 

O Huawei Consumer Business Group

Produkty a služby Huawei jsou dostupné ve více než 170 zemích a využívá je třetina světové populace. V roce 2016 se společnost umístila na 3. místě v dodávkách chytrých mobilních telefonů. Šestnáct R&D (výzkumných a vývojových) center bylo založeno v USA, Německu, Švédsku, Rusku, Indii a Číně. Huawei Consumer BG je jednou ze tří business divizí společnosti a soustřeďuje se na smartphony, PC a tablety, wearables a cloudové služby apod. Globální síť Huawei je postavena na 20 letech bohatých zkušeností v telekomunikačním průmyslu a jejím cílem je přinášet nejnovější technologie spotřebitelům na celém světě.

clanky

POSLEDNÍ ZPRÁVY