Huawei jako jediná čínská společnost zabodovala v hodnocení značek magazínu Forbes

firma: Huawei
01 Června 2018
Elektro
Huawei je jedinou čínskou společností, která se umístila v žebříčku světově nejhodnotnějších značek pro rok 2018...

Praha, 1. června 2018 — (PREKON) — Huawei je jedinou čínskou společností, která se umístila v žebříčku světově nejhodnotnějších značek pro rok 2018. V hodnocení, které každoročně zveřejňuje ekonomický magazín Forbes, obsadil čínský výrobce smartphonů 79. pozici. Hodnotu značky Huawei pak Forbes vyčíslil na 8,4 miliardy dolarů. Ještě lepší umístění společnost zaznamenala v čerstvém vydání žebříčku Brandz Top 100, v němž se už potřetí probojovala do první padesátky, oproti loňsku se posunula o jednu příčku na 48. místo. 

V loňském hodnocení Forbesu se společnost Huawei umístila na 88. příčce, kdy jí magazín coby značce přisoudil hodnotu 7,3 miliardy dolarů. Díky rychlému rozvoji v posledních 12 měsících tak hodnota značky, která v březnu letošního roku představila nové vlajkové modely z řady Huawei P20, meziročně vzrostla o 15 %.

První pětici míst žebříčku stejně jako v minulých letech obsadily globální technologičtí giganti, jejichž hodnota dohromady tvoří přes 20 % z celkové hodnoty značek, které se umístily v první stovce hodnocených společností.

Vítězem se už poosmé v řadě stala americká společnost Apple, za níž následují její „krajané“ Google, Microsoft, Facebook a Amazon. Mezi TOP 100 značek se probojovaly firmy z 16 zemí a regionů. 54 z nich pochází ze Spojených států amerických, 12 z Německa a shodně po sedmi z Francie a Japonska. Huawei tak zůstává jedinou čínskou značkou, která v žebříčku uspěla.

Už potřetí umístění v první polovině BrandZ Top 100

Další úspěch společnost Huawei zaznamenala na počátku týdne, když obsadila 48. místo v žebříčku BrandZ Top 100 Most Valuable Global Brands. který podobně jako Forbes posuzuje globální hodnotu vybraných značek. Hodnocení každoročně sestavuje reklamní agentura WPP ve spolupráci s poradenskou společností Kantar Millward Brown. Podle něj hodnota značky Huawei za poslední rok vzrostla o 22 %.

Na rozdíl od žebříčku, který sestavil časopis Forbes, do globálního hodnocení WPP a Kantar Millaward Brown v mnohem větší míře vstoupily rostoucí čínské značky – vývojářská společnost Tencent skončila pátá a do první desítky pronikl také čínský gigant Alibaba, který se specializuje na internetové obchodování.

Řada Huawei P20 je prodejním hitem

V březnu 2018 společnost Huawei v Paříži představila novou řadu P20, která se díky unikátnímu trojitému fotoaparátu Leica, elegantnímu designu v měňavém barevném provedení Twilight a využití umělé inteligence stala prodejní senzací. Podle analýzy společnosti IDC vzrostl v prvním kvartálu roku 2018 globální podíl společnosti Huawei na trhu se smartphony o 13,8 %. S 11,7 % tak potvrdila své postavení třetího největšího výrobce chytrých telefonů na světě.

Produkty z řady P20 úspěšně vstoupily také na český a slovenský trh. Jejich představení doprovází komunikační, digitální a OOH kampaň. Novými tvářemi značky Huawei se staly zpěvačka Dara Rolins, modelka a Česká Miss 2015 Nikol Švantnerová a slovenská influencerka Tatiana Žideková. Do propagace prémiového modelu Huawei P20 Pro se zapojil také legendární hokejista Jaromír Jágr, který se značkou spolupracuje už od roku 2013. 

Huawei posiluje vliv a roste díky investicím do výzkumu

Globální povědomí o značce Huawei v roce 2017 přesáhlo hranici 85 %, přičemž u nečínských spotřebitelů se jednalo o více než 100% meziroční nárůst. Podle výzkumné agentury IPSOS se společnost Huawei stala, pokud jde o povědomí zákazníků a NPS (ukazatel Net Promoter Score vyjadřuje míru loajality zákazníků a zaměstnanců), jedničkou čínského trhu. 

Společnost Huawei zaznamenala úspěch také v dalších globálních žebříčcích, které oceňují značky a jejich hodnotu. V září 2017 obsadila 70. příčku ve výroční zprávě Best Global Brands vydané společností Interbrand. V únoru 2018 pak čínský výrobce zabodoval také v žebříčku Global Top 500 Brand Values pro rok 2018, v němž značka s odhadovanou hodnotou 38 miliard dolarů obsadila 25. místo.

Do neustálého růstu značky Huawei na globálním trhu i navyšování jejího vlivu se promítá důraz, který společnost klade na investice do technologických inovací, výzkumu a vývoje. Z výroční zprávy Huawei plyne, že firma do této oblasti v roce 2017 investovala přes 14 miliard dolarů, tedy přibližně 14,9 % z celkových příjmů. Celkové výdaje na financování výzkumných aktivit vedoucích k rozvoji produktového portfolia značky za posledních 10 let přesáhly 61,5 miliardy dolarů. 

 

O Huawei Consumer Business Group
Produkty a služby Huawei jsou dostupné ve více než 170 zemích a využívá je třetina světové populace. V roce 2016 se společnost umístila na 3. místě v dodávkách chytrých mobilních telefonů. Šestnáct R&D (výzkumných a vývojových) center bylo založeno v USA, Německu, Švédsku, Rusku, Indii a Číně. Huawei Consumer BG je jednou ze tří business divizí společnosti a soustřeďuje se na smartphony, PC a tablety, wearables a cloudové služby apod. Globální síť Huawei je postavena na 20 letech bohatých zkušeností v telekomunikačním průmyslu a jejím cílem je přinášet nejnovější technologie spotřebitelům na celém světě.

 


 

clanky

POSLEDNÍ ZPRÁVY