V Rusku je třeba být vidět

24 Července 2018
Strojírenství
Ruský trh je obrovským trhem a v mnohém ohledu se liší od trhů západních. Pokud je ve světě obchodu obecně velký důraz kladen na osobní vazby a kontakty, platí to v Rusku dvojnásob. Není proto divu, že se snažíme být vidět a účastnit se pravidelně akcí, kde vidět být můžeme.

Praha, 24. července 2018 — (PREKON) — Jednou z nich je moskevský veletrh Bauma STT RUSSIA (Stavební technika a technologie), kam jezdíme každý rok. Jak název napovídá, je to veletrh zaměřený na stavební techniku a je to největší akce svého druhu v Rusku. Zajímavostí je, že moskevský veletrh pořádá německá veletržní firma Messe München, která pořádá největší evropský veletrh stavební techniky Bauma v Mnichově, na němž je Jihostroj také pravidelným vystavovatelem. Letos proběhla Bauma STT Russia ve dnech 5. – 8. června, zúčastnilo se jí téměř 600 vystavovatelů z 26 zemí a navštívilo ji více než 22 tisíc odborníků z Ruské federace i z ostatních postsovětských států. 

Naše expozice byla tradičně společnou expozicí spolu s naším zástupcem na ruském trhu – firmou Hydrodrive. Personální zajištění expozice měl na starost Hydrodrive a za Jihostroj se letos zúčastnil pan Walner a já a z celkového trvání výstavy jsme tam strávili polovinu času. 

Mám pocit, že výstava trochu ztrácí na významu z pohledu finálních výrobců – těch tam bylo méně než dříve.  Ale z hlediska dodavatelů komponent a systémů je Bauma STT stále tím nejdůležitějším. Zvláště to platí pro segment výrobců hydrauliky, kde se zúčastnila většina světově známých dodavatelů, kteří aktivně působí na ruském trhu.

Účast českých firem je na této akci bohužel minimální. Kromě nás, se na výstavě prezentoval i výrobce traktorů Zetor ve společné expozici s ruskou firmou Kovrovský elektromechanický závod.  Zato tam bylo vidět docela dost firem německých a italských, pokud zmíním naši konkurenci ze západních zemí. Německo a Itálie mají tradičně velmi silnou pozici na ruském trhu. Nikoho asi nepřekvapí, že početné zastoupení tam měli i Číňané.

Jak vyplývá z výše uvedeného, my jako zástupci Jihostroje neabsolvujeme všechna jednání.   Většinu jich necháváme na našem ruském partnerovi – firmě Hydrodrive. My jednáme s velkými a dlouhodobými partnery, kterým je například Kamaz (největší výrobce nákladních automobilů v ruské federaci) nebo Rostselmash (dominantní ruský výrobce kombajnů). V podstatě lze říci, že pro Hydrodrive vytváříme z pozice výrobního závodu podporu pro klíčová obchodní jednání, jejímž cílem je dát zákazníkovi najevo, že nejedná pouze s dealerem nebo obchodní organizací, ale že má přímý kontakt s výrobcem, což ruští zákazníci považují za velmi důležité.

Na druhou stranu je nutno dodat, že podstatná část obchodní diplomacie se odehrává po celý rok a veletrhy jsou pouze součástí celoročního úsilí a příležitostí se s rozhodujícími obchodními partnery osobně setkat.

Naše účast je ale důležitá z propagačního hlediska  - zvláště v Rusku je dobré být vidět, což se rozhodně podařilo – stánek byl profesionálně realizován, personální obsazení bylo adekvátní, a na stánku byl trvalý provoz setkání a jednání. Navzdory sankcím o ruské zákazníky usiluje mnoho západních firem (např. USA zaznamenávají růst obchodní výměny s Ruskem), a my bychom mezi nimi neměli zapadnout.  

clanky

POSLEDNÍ ZPRÁVY