Průzkum společnosti IBM: Obyvatelé střední Evropy důvěřují umělé inteligenci

firma: IBM
07 Prosince 2018
Informační technologie
Společnost IBM nechala vypracovat první studii na téma umělé inteligence v oblasti střední Evropy - 90% obyvatel má obecné povědomí o umělé inteligenci a 80 % očekává v budoucnu její širší využití

Praha, 7. prosince 2018 — (PREKON) — Přibližně 90 % obyvatel střední a východní Evropy má obecné povědomí o umělé inteligenci, tak zní výsledky nejnovější studie společnosti IBM (NYSE: IBM) vypracované agenturou NMS Market Research. Přestože mnohým lidem chyběla osobní zkušenost s umělou inteligencí, více než 80 % respondentů očekává její širší využití v brzké budoucnosti.

Výzkum byl proveden v České republice, Maďarsku, Polsku a Rusku. Jeho cílem bylo porovnat postoje k umělé inteligenci ve vybraných zemích. Výsledky ukázaly, že většina lidí má velmi pozitivní přístup k inovacím v oblasti umělé inteligence. K těm jsou nejvíce otevřeni obyvatelé Ruska a Maďarska.

Lidé ve střední a východní Evropě nahlížejí na umělou inteligenci obecně s velkým očekáváním – podle studie 63 % Rusů a Maďarů, 56 % Čechů a 53 % Slováků má důvěru v umělou inteligenci. Lidé také ve sféře umělé inteligence vítají inovace – 80 % Rusů a kolem 70 % obyvatel ostatních zúčastněných zemí je umělé inteligenci pozitivně nakloněna. Většina lidí také očekává rozšíření využití umělé inteligence v příštích třech letech.

,,Země střední a východní Evropy se za posledních 30 let dramaticky rozvinuly. Společnosti jsou otevřeny inovacím a novým zkušenostem. My v IBM věříme, že technologie umělé inteligence pomůže společnostem s inovacemi, přijmout nové modely řízení podniku, podnítit ekonomický růst a otevřít se novým trhům” – sdělil Antonio Muttoni, generální ředitel společnosti IBM pro střední a východní Evropu. 

 

Umělá inteligence se nejvíce uplatní ve zdravotnictví

Studie zkoumala postoje lidí k umělé inteligenci a také zjišťovala, jaká jsou očekávání od dalšího vývoje umělé inteligence. Obyvatelé Maďarska, Polska a Ruska věří, že největší přínos umělé inteligence tkví v elektronice, zatímco Češi očekávají, že tomu tak bude ve zdravotnictví. Obyvatelé všech zemí se nicméně shodli na tom, že umělé inteligence by do budoucna měli využívat lékaři ke zlepšení lékařské praxe a k rozšíření dalších možností léčby.

Budoucnost umělé inteligence je v automobilovém průmyslu

Podle této studie bude umělá inteligence důležitým článkem pro automobilový průmysl. Více než polovina Maďarů očekává, že automatické řízení automobilů bude běžně dostupnou záležitostí. Stejný názor zastává také necelá polovina Rusů a třetina dotazovaných Poláků a Čechů. Lidé v České republice navíc věří tomu, že by se umělá inteligence mohla spolupodílet na řízení dopravy.

Více než 2 000 respondentů se zúčastnilo výzkumu

Výzkum vypracovala společnost NMS Market Research. Zapojila do něj celkem 2 035 respondentů ve věku od 18 do 65 let z České republiky, Maďarska, Polska a Ruska. Sběr dat probíhal mezi 19. zářím a 1. říjnem 2018. Aby byl vybraný vzorek skutečně vypovídající, výběr respondentů se provedl na základě skutečné struktury dospělé populace v předmětných zemích. Úroveň vzdělání respondentů a jejich regionální příslušnosti byla vypočítána proporčně ke skutečnému stavu populace.

Další studie IBM odhaluje přednosti a překážky umělé inteligence

Podle celosvětové studie společnosti IBM s názvem IBM Institute for Business Value AI 2018 Report, která byla zveřejněna v září, a jíž se zúčastnilo 5 000 vedoucích pracovníků firem, existuje významný posun v tom, jak tito vedoucí pracovníci vnímají potenciál umělé inteligence pro chod společnosti a průběžný růst výnosů. Výsledky ukazují, že 82 % menších podniků a 93 % větších podniků zvažuje zapojení umělé inteligence ke generování vyšších příjmů.

 

O IBM a umělé inteligenci
Společnost IBM, světový lídr v oblasti softwaru umělé inteligence, služeb a obchodních technologií, vyvinula systém Watson, umělou inteligenci, která nasazuje řešení klientům z 80 zemí a 20 odvětví obchodu. Tato umělá inteligence a jí nabízená řešení se uplatňují především v průmyslových odvětvích. Těchto služeb využívá 7 z 10 největších automobilek a 8 z 10 největších ropných a plynárenských společností na světě.

clanky

POSLEDNÍ ZPRÁVY