AAA AUTO vylepšilo historický rekord, skupina loni prodala 86 000 aut

09 Ledna 2020
Doprava
Nejvíce vozů se prodalo tradičně v Česku, následovaném Slovenskem, na které se začíná dotahovat Polsko

Praha, 9. ledna 2020 — (PREKON) — Navzdory zpomalení, které bylo letos patrné v celém sektoru nových i ojetých vozů, dosáhla skupina AURES Holdings i v roce 2019 prodejního rekordu. V síti 57 prodejních a výkupních poboček AAA AUTO nakoupilo zánovní a ojeté vozy 86 000 zákazníků, což je o 3000 více než v roce 2018. V České republice se 47 000 vozy skupina udržela pozici největšího domácího prodejce automobilů v rámci jednoho subjektu. Největšího růstu docílila v Polsku, kde prodala oproti roku 2018 o 58 % více aut, celkem téměř 15 000.

„Těší mě, že i když není situace na trhu příliš příznivá, dokázali jsme v rámci skupiny udržet růst prodejů a s 86 000 vozy ještě o několik tisíc překonali loňský rekord. Rok 2019 je tedy zatím nejúspěšnějším v historii společnosti, a to jak z pohledu počtu prodaných vozů, tak z hlediska rozvoje pobočkové sítě, která se rozrostla už na 57 prodejních a výkupních míst. Největší dík za to patří naším téměř třem tisícovkám zaměstnanců, ale také téměř 170 tisícům zákazníků, kteří od nás minulý rok vůz koupili nebo ho u nás prodali,“ uvedla Karolína Topolová, generální ředitelka a předsedkyně představenstva společnosti AURES Holdings, která mezinárodní síť autocenter AAA AUTO provozuje. Při současném vývoji prodejů lze čekat, že síť autocenter AAA AUTO přivítá během letošního léta již svého dva a půl miliontého zákazníka. „Od doby po krizi jsme dokázali v rámci střední Evropy naše prodeje více než zdvojnásobit a věřím, že i díky pokračující expanzi v Polsku a rozšiřování či rekonstrukci poboček v ostatních zemích letos počet zobchodovaných aut ještě výrazně zvýšíme,“ dodala Karolína Topolová. V současné době má síť AAA AUTO v Polsku 13 poboček, do konce letošního roku má společnost v plánu dostat se až na dvacet. „Očekáváme, že se v letošním roce stane Polsko s více než 20 000 prodaných vozů naším druhým největším trhem. Tím bylo dosud Slovensko s 18 000 automobily ročně,“ doplnila Topolová. 

(Prodej vozů v síti AAA AUTO se od roku 2010 více než zdvojnásobil)

Nejoblíbenějším prodávaným vozem v celé skupině je již dlouhodobě Škoda Octavia. Tahounem je obzvláště v České republice a na Slovensku, kde obsadila s přehledem první místa. V Polsku obsadila třetí pozici, v Maďarsku až pátou. Druhé a třetí místo u nás i na Slovensku drží další dva velmi oblíbené modely, kterými jsou Škoda Fabia a Volkswagen Passat. Velkou zajímavostí je, že zatímco menší Škoda je kromě zmíněné ČR a SR druhým nejoblíbenějším vozem a v Polsku hájí 4. pozici, v Maďarsku je až na 19. místě. V Maďarsku jsou obecně oblíbené pro nás ne až tak běžné vozy, jako například třetí Suzuki Swift, šestý Opel Corsa, sedmé Suzuki Ignis nebo devátá Mazda 3. V Polsku a Maďarsku je na prvním místě Opel Astra. Vysoce oblíbený je zde také Ford Focus hájící druhou pozici. Skokanem letošního roku je Škoda Rapid, která se letos posunula v ČR až na 4. pozici a v celé skupině je na 6. místě. 

TOP 10 nejprodávanějších vozů v síti AAA AUTO v roce 2019

ČR

SR

Polsko

Maďarsko

Škoda Octavia

Škoda Octavia

Opel Astra

Opel Astra

Škoda Fabia

Škoda Fabia

Ford Focus

Ford Focus

VW Passat

VW Passat

Škoda Octavia

Suzuki Swift

Škoda Rapid

VW Golf

VW Golf

Škoda Octavia

Škoda Superb

Škoda Superb

Škoda Fabia

VW Golf

Hyundai i30

KIA Sportage

Renault Clio

Opel Corsa

VW Golf

Kia Ceed

Renault Megane

Toyota Ignis

Ford Focus

Opel Astra

Opel Corsa

Renault Megane

Ford Mondeo

Škoda Rapid

Opel Insignia

Mazda 3

Škoda Yeti

Ford Focus

VW Passat

Suzuki SX4

V roce 2019 opět výrazněji poskočily v oblibě vozy SUV, kterých se v síti autocenter AAA AUTO prodalo o 14 % více než v předešlém roce. Zajímavostí je, že většinou nešlo o vozy s náhonem na všechna čtyři kola. Významněji stoupl také zájem o off-roady (nárůst o 11 %) a o vozy MPV (nárůst o 8 %). V celkovém souhrnu si ale stále 35 % zákazníků pořizuje verzi hatchback a 24 % kombi.

Trendem uplynulého roku byl zvýšený zájem o benzínové varianty aut. V síti autocenter AAA AUTO si 55 % zákazníků odvezlo benzínový vůz. „Snad vůbec poprvé v naší téměř třicetileté historii klesla poptávka po dieselech tak výrazně. Těchto automobilů se prodalo v celé síti méně než v loňském roce, a to převážně ve prospěch benzínových aut,“ doplnila Topolová. Z alternativních pohonů nejvýrazněji roste zájem o hybridní vozy, vloni byl nárůst více než dvojnásobný.

Suverenitu si drží vozy s manuální převodovkou, které si v roce 2019 v síti AAA AUTO zakoupilo 83 % zákazníků. Vozy s automatickou převodovkou si ale výrazně polepšily, konkrétně o 13 %. V České republice si automat zvolilo o 7 % více zákazníků než v roce 2018, na Slovensku to bylo dokonce o 12 % více.

clanky

POSLEDNÍ ZPRÁVY