Temu doručení už se nevyhnete: Vše, co potřebujete vědět
Sledování zásilky online
V dnešní době, kdy se spoléháme na rychlé a spolehlivé doručování, je možnost sledovat zásilku online naprostou nezbytností. Sledování zásilky vám dává kontrolu nad vaší objednávkou a umožňuje vám sledovat její cestu od odeslání až k vašim dveřím. Díky informacím o doručení zásilky, které jsou dostupné online, přesně víte, kdy a kde můžete zásilku očekávat.
Zadáte-li sledovací číslo vaší zásilky na webových stránkách dopravce, zobrazí se vám aktuální stav a poloha zásilky. Můžete tak zjistit, zda byla zásilka již odeslána, zda je na cestě, nebo zda dorazila do cílové destinace. Některé společnosti dokonce nabízejí možnost nastavit si upozornění, která vás budou informovat o změně stavu zásilky prostřednictvím SMS nebo e-mailu.
E-mailová a SMS upozornění
V dnešní uspěchané době oceníte, když máte přehled o svých zásilkách. E-mailová a SMS upozornění vám s tím můžou snadno pomoct. Jakmile si objednáte zboží online nebo očekáváte důležitý dopis, stačí zadat svou e-mailovou adresu nebo telefonní číslo a o všem budete informováni. Dostanete například informaci o tom, že vaše zásilka byla předána dopravci, nebo že se nachází na depu ve vašem městě. Některé služby vám dokonce pošlou i přesný čas doručení, abyste si mohli naplánovat převzetí. Díky e-mailovým a SMS upozorněním už nemusíte složitě sledovat zásilky na internetu nebo telefonovat na zákaznickou linku. Všechny důležité informace vám přijdou přímo do vašeho telefonu nebo počítače, a vy tak budete mít vždy přehled o tom, kde se vaše zásilka nachází.
Přibližný čas doručení
Je nám jasné, že se nemůžete dočkat vaší objednávky! Bohužel nevidíme do zákulisí přepravních společností a nedokážeme ovlivnit případné nepředvídatelné události na cestě k vám. Přibližný čas doručení se proto může lišit v závislosti na vybrané doručovací metodě, vytíženosti dopravců a vzdálenosti. Snažíme se ale, aby vaše balíčky dorazily co nejrychleji a v perfektním stavu. Po odeslání objednávky vám zašleme e-mail s potvrzením a sledovacím číslem zásilky. Tak budete mít vždy přehled o tom, kde se vaše objednávka právě nachází. Pokud byste měli jakékoli dotazy ohledně doručení, neváhejte nás kontaktovat. Náš zákaznický servis je tu pro vás!
Možnosti změny doručení
V průběhu doručování zásilky máte často možnost upravit detaily doručení dle vašich aktuálních potřeb. Mezi nejčastější možnosti patří změna adresy doručení, ať už se jedná o doručení na jinou adresu, například do zaměstnání, k sousedovi, nebo na pobočku Zásilkovny. Dále je často možné změnit datum a čas doručení, pokud vám původní termín nevyhovuje. Můžete si tak zásilku nechat doručit ve večerních hodinách, o víkendu, nebo si ji nechat uložit na depu dopravce a vyzvednout si ji později. Ne všechny možnosti jsou vždy dostupné u všech dopravců a zásilek. Informace o dostupných možnostech změny doručení obvykle naleznete v emailové nebo SMS notifikaci o doručení, případně na webových stránkách dopravce po zadání sledovacího čísla vaší zásilky.
Jistota, že balíček dorazí včas, je jako objetí teplé deky v chladném dni. Informace o doručení jsou tou nitkou, která nás s tímto pocitem spojuje.
Zdeněk Procházka
Přeposlání na jinou adresu
Potřebujete zásilku doručit na jinou adresu? Není problém! Přeposlání zásilky je služba, která vám umožňuje změnit adresu doručení i v případě, že už je zásilka na cestě.
Funkce | Česká pošta | PPL | Zásilkovna |
---|---|---|---|
Sledování zásilky online | Ano | Ano | Ano |
Upozornění o doručení SMS zprávou | Ano | Ano | Ano |
Možnost změny adresy doručení | Ano | Ano | Ano |
Stačí znát číslo zásilky a mít přístup k informacím o doručení.
Přeposlání zásilky je možné provést online, telefonicky nebo osobně na pobočce.
Při zadání požadavku na přeposlání je důležité uvést všechny potřebné informace, jako je nová adresa, kontaktní údaje a případně i preferovaný termín doručení.
Cena za přeposlání zásilky se liší v závislosti na doručovateli a typu zásilky.
Informace o ceně a podmínkách přeposlání najdete na webových stránkách doručovatele nebo vám je sdělí na infolince.
Po zadání požadavku na přeposlání obdržíte potvrzení s novými údaji o doručení.
Sledujte stav zásilky online a mějte vždy přehled o tom, kde se vaše zásilka nachází.
Vyzvednutí zásilky na poště
V případě, že vám doručovatel zásilku nemůže doručit osobně, obdržíte do schránky oznámení o uložení zásilky. Toto oznámení obsahuje důležité informace o tom, kde a jak si zásilku vyzvednout. Zásilka je obvykle uložena na poště, která je nejblíže vaší adrese. Na oznámení najdete adresu pošty a otevírací dobu. Pro vyzvednutí zásilky si s sebou nezapomeňte vzít doklad totožnosti a oznámení o uložení zásilky. Pokud si nemůžete zásilku vyzvednout osobně, můžete zmocnit jinou osobu. Tato osoba se musí prokázat vlastním dokladem totožnosti a kopií vašeho dokladu totožnosti, případně plnou mocí s vaším podpisem.
Doručení do Balíkovny
Zvolíte-li si doručení do Balíkovny, máte jistotu, že si zásilku vyzvednete, kdy vám to bude vyhovovat. Balíkovny jsou totiž k dispozici 24 hodin denně, 7 dní v týdnu. Stačí jen zadat adresu vámi zvolené Balíkovny při objednávce a jakmile bude vaše zásilka připravena k vyzvednutí, obdržíte SMS zprávu s unikátním kódem. Tento kód pak zadáte na terminálu Balíkovny a schránka s vaší zásilkou se sama otevře. Doručení do Balíkovny je bezpečná a spolehlivá forma doručení, která vám ušetří čas i starosti. Nemusíte se vázat na otevírací dobu poboček a zásilku si vyzvednete, až budete mít cestu kolem. Navíc je doručení do Balíkovny často levnější než doručení na adresu.
Potvrzení o doručení
Potvrzení o doručení je dokument, který slouží jako důkaz o tom, že zásilka byla doručena příjemci. Obvykle obsahuje informace o datu a čase doručení, jménu příjemce a případně i jeho podpisu. Potvrzení o doručení je důležité pro odesílatele, protože jim poskytuje právní ochranu v případě sporu o doručení zásilky. Pokud příjemce tvrdí, že zásilku neobdržel, může odesílatel předložit potvrzení o doručení jako důkaz o opaku.
Informace o doručení zásilky jsou obvykle dostupné i online prostřednictvím sledování zásilek. Sledování zásilek umožňuje odesílatelům i příjemcům sledovat pohyb zásilky od odeslání až po doručení. To je užitečné zejména u důležitých nebo cenných zásilek. V případě jakýchkoli problémů s doručením zásilky je důležité kontaktovat dopravce a poskytnout mu číslo zásilky.
Problémy s dor
Doručování zásilek je v dnešní době čím dál sofistikovanější proces, ale i tak se nevyhneme občasným komplikacím. Mezi nejčastější problémy patří nedoručení zásilky včas. To může být způsobeno celou řadou faktorů, jako jsou například nepříznivé počasí, dopravní komplikace, ale i lidská chyba. Dalším častým problémem je poškození zásilky během přepravy. I v tomto případě může být na vině špatné zacházení s balíkem, ale i nevhodné balení ze strany odesílatele. Vždy je proto důležité zásilku pečlivě zabalit a zvolit spolehlivého dopravce. Pokud už k problému s doručením dojde, je důležité co nejdříve kontaktovat dopravce a informovat se o možnostech řešení. Většina dopravců má k dispozici online sledování zásilek, kde si můžete ověřit aktuální stav vaší zásilky.
Publikováno: 14. 11. 2024
Kategorie: podnikání